Uživatelé
Úkony v administraci mohou provádět pouze uživatelé s přidělenými právy k jednotlivým operacím. Systém pracuje s individuálními právy i uživatelskými rolemi.
Sčítání přístupoých práv individuálních a skupinových
K jedné z výhod MediaCentriku patří jeho snadná dostupnost. Administrace je Web-Based, což znamená, že je pojata jako tzv. tenký klient a k jejímu ovládání postačuje internetový prohlížeč, znalost platného loginu a přístup k internetu. Každý z přistupujících uživatelů má samozřejmě práva k operacím, které mu byly přiděleny.
Delegování přístupných práv
Uživateli administrace nebo roli se přidělují oprávnění ve čtyřech základních oblastech:
Individulální nastavení
Každý z uživatelů administrace disponuje sadou nastavitelných parametrů. Parametrem je například datum expirace jeho přístupu, to, zda má povolení ke zveřejňování článků bez schválení nadřízeného či zda se mu má načítat jednoduchý nebo rozšířený editor textů ap.
Přístup k operacím
Uživatelé mohou mít přístup ke tvorbě a editaci článků, kategorií, anket, zakládání uživatelů, statistikám atp. Je velmi důležité, že uživatel v administraci nevidí volby operací, ke kterým nemá přidělena práva. Není jimi obtěžován a nemusí závidět kolegům s vyššími právy.
Přístup k obsahu kategorií
Uživatel tímto získává možnost tvorby článků, anket apod. a vykonávání dalších změn v explicitně vyjmenovaných kategoriích (grant access). Informace v nepřidělených kategoriích nemůže vytvářet, měnit a dokonce ani číst, pokud se jedná o neveřejné kategorie. Nepřidělené kategorie uživatel v administraci ani nevidí a nemusí nic tušit o jejich existenci. Tato vlastnost je velmi užitečná, zejména u firemních portálů.
Přístup k obsahu autorů
Uživatel může měnit a upravovat články a jiná data pouze autorů, ke kterým mu byl explicitně přidělen přístup. V praxi to znamená například to, že vedoucí oddělení může editovat články své a svých podřízených, ale podřízení mohou upravovat pouze svoje vlastní. Šéf se samozřejmě může rozhodnout nastavit pouhým naklikáním model jiný a povolit například, aby každý z členů oddělení mohl měnit články kteréhokoliv pracovníka oddělení.
V administraci je sekce uživatelé opět rozdělena do několika záložek (karet), usnadňující správu jednotlivých uživatelů. Jedná se konkrétně o tyto záložky (viz níže), které si postupně popíšeme: